Зміст тренінгу

Більшість порад стосується питання «як» проводити тренінги, а не «про що» там йтиметься. Але, зрозуміло, зміст сам по собі дуже важливий. Ми сподіваємося, що наші міркування на цю тему виявляться вам корисними.

1. Зміст тренінгу має бути безпосередньо пов’язаний із заявленими цілями та завданнями. Розгляньте кожен компонент майбутнього тренінгу і запитайте: «Як цей компонент пов’язані з передбачуваними результатами?» Якщо зв’язок не очевидний, цей компонент стає необов’язковим.

2. Пам’ятайте, що виконання майже будь-якого завдання займає більше часу, ніж можна припустити заздалегідь. Про це особливо важливо пам’ятати, якщо ви хочете додати завдання, яке жодного разу не проводили раніше. Краще витратити 45 хвилин на нове завдання, ніж намагатися замінити його якимось іншим, на виконання якого йде 30 хвилин.

3. Не женіть коней! Якщо предмет тренінгу вам близький і цікавий, дуже легко взяти занадто високий темп і зробити тренінг надто складним для учасників, особливо якщо вони не так добре обізнані з предметом, як ви.

4. Проведіть невелике дослідження: наскільки кожен компонент вашого тренінгу є важливим та цікавим для учасників. Для цього після закінчення заняття проведіть опитування учасників у письмовій чи усній формі.

5. Не треба розповідати учасникам про зміст тренінгу, їм потрібно дати цей зміст. Якщо ви надасте учасникам короткий зміст тренінгу в надрукованому вигляді, це допоможе вам заощадити багато часу, який учасники в іншому випадку витратили б на запис матеріалу під диктовку.

6. Переконайтеся в новизні та правильності запропонованої інформації. Дуже корисно запросити авторитетного колегу, щоб він глянув на зміст тренінгу доброзичливим, але критичним поглядом та вказав на необхідні виправлення.

7. Пам’ятайте, що зміст тренінгу з часом має змінюватись. Учасники вважають, що ви проводите тренінги, ґрунтуючись на останніх наукових та експериментальних даних. Нехай ваш тренінг містить базову інформацію, так і нові ідеї.

8. Учасники можуть допомогти в еволюції вашого тренінгу. Невирішені питання, що залишилися від попереднього тренінгу, ви можете включити до програми наступного місяця. Складайте перелік таких питань; наступного разу він вам дуже стане в нагоді.

9. Зосередьте увагу на практичних завданнях, які виконуватимуть учасники. Пам’ятайте, що учасники судять про зміст тренінгу саме за завданнями, які їм треба виконувати під час занять.

10. Підготуйте про всяк випадок «запасну інформацію»! Ніколи заздалегідь не знаєш, скільки часу займе те чи інше завдання (наприклад, виявиться, що всі учасники так багато знають про предмет). Іноді доводиться опускати окремі елементи змісту, якщо учасникам вони вже знайомі. Ви повинні запропонувати їм іншу інформацію на заміну, щоб час тренінгу не проходив даремно.